The detail that catches my eye

Browsed through some Swedish real estate sites this morning searching for inspiration. Now that I look through the photos I saved, I realis...

Browsed through some Swedish real estate sites this morning searching for inspiration. Now that I look through the photos I saved, I realise that in each picture it's mainly one detail in particular that catches my eye. Examples below...

Ce matin, j'ai fait un tour sur les sites des agences immobilières suédoises en quête d'inspiration. Maintenant que je regarde les photos sauvegardées, je réalise que dans chaque image c'est surtout un détail en particulier qui attire mon attention. Exemples ci-dessous...

The windows... Les fenêtres...

The tiles... Les carreaux...

The ceramics... Les céramiques...

The Sinnerlig daybed... Le divan Sinnerlig...

The leather handles... Les poignées en cuir...

The black kitchen cabinets... Les élements de cuisine noirs...

The still life collection... La collection nature morte...

The wallpaper by Emma von Brömssen... Le papier peint de Emma von Brömssen...

This wallpaper too (maybe because lily of the valley is my favourite flower perfume)...
Ce papier peint aussi (peut-être parce que le muguet est mon parfum floral préféré)...

The Birkin&Gainsbourg photo... La photo de Birkin&Gainsbourg...

The mix of Jacobsen/Thonet/Eames chairs... Le mélange de chaises Jacobsen/Thonet/Eames...

The hanging vases... Les vases suspendus...

Source 1-4. Alvhem, 5-7. Fantastic Frank, 8. Lundin, 9-12. Stadshem

Anything else that catches your eye in these pictures?

And talking about real estate, did you see this apartment that Isabelle McAllister redecorated together with a bunch of kids as expert stylists? Although I would never use this much colour in my own home, I still think it's liberating to see a different kind of homestaging, more fun and colorful than what we usually see. And not everyone wants white walls...

Autre chose qui attire votre attention dans ces images?

Et en parlant d'immobilier, vous avez vu cet appartement que Isabelle McAllister a redécoré avec un groupe d'enfants comme stylistes experts? Même si je n'utiliserais jamais autant de couleur chez moi, je trouve ca plutôt libérateur de voir un autre type de homestaging plus fun et coloré par rapport à ce que l'on voit d'habitude. Et tout le monde ne veut pas des murs blancs...

You Might Also Like

3 commentaires

  1. Beutiful! Thanks for the inspiration ����

    ReplyDelete
  2. This was lovely thanks for writing this

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates